Педагог та інклюзивна освіта

Поширеною є думка, що інклюзивне навчання – це лише навчання дітей із певними діагнозами, захворюваннями, в тому числі із інвалідністю, у класах загальноосвітніх закладів освіти. Проте ця думка є хибною.
Закон України “Про освіту” визначив поняття особи з особливими освітніми потребами. Це “особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту”.
Тобто до категорії таких осіб можуть підпадати не тільки учні з інвалідністю, а й внутрішньо переміщені особи, діти-біженці та діти, які потребують додаткового та тимчасового захисту, особи, які здобувають спеціалізовану освіту та/або можуть прискорено опанувати зміст навчальних предметів, учні з особливими мовними освітніми потребами (наприклад, ті, які здобувають загальну середню освіту мовами, що не належать до слов’янської групи мов) тощо.
Зараз МОН розробляє чіткий перелік осіб з особливими освітніми потребами.
Кожна школа за своєю філософією повинна бути інклюзивною. Це означає готовність у будь-який час прийняти кожну дитину, прагнучи створити максимально сприятливе середовище для розвитку її потенціалу.
Коли ми говоримо про створення інклюзивного освітнього середовища, ми не маємо на увазі суто відкриття інклюзивних класів або забезпечення архітектурної доступності.
Це і підвищення компетентності педагогічних працівників та руйнування суспільних стереотипів щодо освіти таких дітей. Адже хвороба не дорівнює інвалідності, інвалідність – наявності особливих освітніх потреб (наприклад, особи із серцево-судинними захворюванням не мають цих потреб), особливі освітні потреби не означають захворювання або інвалідність (наприклад, люди з дислексією).
Інклюзивне навчання полягає в тому, що в звичайному класі вчаться звичайні діти, просто деякі з них вчаться трошечки по-іншому – наприклад, використовуючи шрифт Брайля. Але в такому класі ні в якому разі не має бути відокремлення одних дітей від інших (навіть на рівні риторики). З урахуванням рекомендацій спеціалістів та настільки, наскільки це можливо, у такому класі налагоджується спільне навчання.
Завдання 1. Порівняйте досвід роботи країн світу з питань впровадження інклюзивної освіти (інформація для опрацювання та користування): 

· США
· Україна
Запишіть тезісно становлення інклюзивної освіти  в різних країнахв таблицю.
Наша держава зацікавлена в поширені закладів освіти, що надають освітні послуги дітям з особливими освітніми потребами. Це підтверджується нормативними документами, які були видані за останні роки МОН України.
Завдання 2. Опрацюйте нормативно-правову базу та виконайте завдання а,б.
- завдання А (нормативно-правова база)
- завдання Б (нормативно-правова база)
Виконання завдання А тут
Виконання завдання Б тут
 Регулярне та уважне спостереження вчителя за роботою учнів забезпечує кілька відправних пунктів для визначення методів і підходів для організації активної й продуктивної навчальної діяльності на уроці.
Інклюзія — це дуже широка концепція і передбачає повноцінне входження дитини в учнівський колектив, залучення до навчального процесу, добре ставлення до неї та прийняття. Впровадження такого підходу до освіти потребує планування, підготовки та надання різноманітної підтримки.
Завдання 3  Визначте етапи впровадження інклюзії в своєму закладі. Для цього вам
знадобиться ця форма відповідей а також теоретичний матеріал  "Інклюзивна освіта та її забезпечення в навчальному закладі"Як на вашу думку, відбувається впровадження етапів інклюзії? Відповіді залишайте тут.
Завдання 4 Проаналізуйте свою готовність, свій об'ем знань і умінь, що використовується для здійснення професійних функцій з
урахуванням особливих потреб учнів з вадами здоров’я. 
Результати занесіть в таблицю.
Корисна інформація для виконання цього завдання:
· Підготовка педагогів до професійної діяльності в умовах інклюзивної освіти. 
Особливість соціально-педагогічної роботи у закладах інклюзивної орієнтації полягає в об’єднанні зусиль всіх учасників навчально-виховного процесу зі створенням єдиної системи кваліфікованого супроводу навчання дітей  з особливими потребами.  
                                           
     
       Отже, зрозуміло, що від нас з вами, від педагогів залежить комфортне і якісне навчання дітей з ООП. Яка ж ваша думка про інклюзивну освіту? 
Завдання 5 Заповніть форму "Переваги та недоліки інклюзивної освіти".
Результати записані. Можна відпочити.
Пропонуємо вам цікавий мультфільм, що примушує замислитись…


Вітаю всіх з виконанням завдань. Продовжуємо працювати! 

Немає коментарів:

Дописати коментар